SENIORTRÄNING

Träning för seniorer

Att vara aktiv stärker immunförsvaret och vi hoppas att du hittar din träning hos oss.
Folkhälsomyndighetens rekommendation för dig över 70 år och för dig i särskild riskgrupp är fortfarande att inte samlas i större grupp inomhus. Därför har vi tagit fram träningsmöjligheter för 70+/riskgrupper där detta kan efterlevas.

Gympa, 60 min

Ett funktionellt pass där du tränar kondition, koordination, balans, styrka och rörlighet i en harmonisk kombination. Ett pass som passar alla oavsett ålder eller för den som vill gå vidare med sin gympaträning.

Indoor Cycling Senior, 60 min

IC Senior är ett skonsamt och effektivt cykelpass i grupp. Passet är anpassat till dig som är senior, både musik- och intensitetsmässigt.

Crossfit Senior, 60 min

Konditions- och styrkepass anpassat för seniorer. Fokus läggs på teknik och säker träning. Ett kul sätt att introduceras till grunderna i Crossfit och bredda din träning!

Containerträning Senior, 60 min

Ledarledd utomhusträning för hela kroppen utförd med redskap på underlag avsett för träning. Passet är anpassat för seniorer och resultatet av träning ger ökad styrka, bättre kondition och rörlighet. Glädje, eufori, gemenskap och frisk luft kommer på köpet. Givetvis med peppande musik!

Zumba® Gold, 45 min

För de aktiva äldre eller för de som vill komma igång med sin träning, är nybörjare eller har svårt för koordination. Klassen har lägra intensitet än en Zumba 60minutersklass och lättare kombinationer/rörelser. Denna klass innehåller inga hopp.

Yoga Outdoor, 50 min

Vi arbetar utifrån grunderna i den fysiska yogan och du får utöva de vanligaste yogapositionerna. Enklare och mer utmanande ställningar varvas men du bestämmer själv intensitet och anpassar klassen efter dig själv och dina förutsättningar. Ingen yogamatta behövs vid bra väder då ni håller er ståendes under passet. Vid sämre väder hålls passet inomhus med yogamatta.

På dessa pass bokar du din plats i receptionen eller via hemsidan här. När du fyllt 65 år är det också billigare att träna på Formtoppen.

%

KONDITION

%

STYRKA

%

RÖRLIGHET

%

GLÄDJE