SENIORTRÄNING

Alla mår bra av att röra på sig. Att som senior röra på sig kan vara hemligheten till en bättre och mer aktiv ålderdom! Vad ska man göra? Jämfört med Formtoppens totala utbud är träningen som är direkt riktad till dig som är senior begränsad men varför begränsa sig? Är du normalt rörlig, inte har en allvarlig artros eller annan svår sjukdom kan du träna i princip alla våra träningsformer!
 
Några träningsformer vi särskilt kan rekommendera är BodyBalance, yoga, BodyPump, gympa, spinning, cirkelträning och så klart styrketräning. Ring vår reception på 040-45 48 42 så hjälper vi dig att komma rätt.

Känner du att din träning ska vara helt anpassad för seniorer har vi under vintern dessa varianter:

HÖLLVIKEN

Gympa Måndagar, Tisdagar & Fredagar 10.10

Crossfit senior Tisdagar 10.15 och Torsdagar 10.30

 
SKANÖR

Gympa Tisdagar 10.10 

Senior styrka Torsdagar 13.00

Zumba Gold 45 Fredagar 10.10
 
På alla dessa pass bokar du din plats i receptionen eller via hemsidan här. När du fyllt 65 år är det också billigare att träna på Formtoppen. 

%

KONDITION

%

STYRKA

%

RÖRLIGHET

%

GLÄDJE