Uteträning

Uteträning för alla medlemmar med aktivt träningskort!

Kläder efter väder! Du bokar dig som vanligt via hemsidan. Incheckning sker utomhus av instruktören, med undantag från X-Intervall,  där registrering sker i receptionen innan passet. Ni samlas alltid på respektive anläggning innan passets start. Förändringar i schemat kan ske beroende på väderlek.

Gympa Outdoor, 60 min

Ett funktionellt pass där du tränar kondition, koordination, balans, styrka och rörlighet i en harmonisk kombination. Lite mer kondition och koordination än Gympa Bas.
Plats: Uteriggen, Formtoppen Höllviken

Funktionell styrka, 45 min

För de aktiva äldre eller för de som vill hålla igång träningen på ett effektivt sätt utomhus. Passet har olika upplägg varje gång, tränar hela kroppen och håller fokus på funktionell styrka. Klassen innefattar övningar med och utan redskap och anpassas efter egen nivå. Det finns övningar för alla, nybörjare som atleter.  Intensiteten är lägre fysiskt och håller istället en tyngre vikt på muskelstyrka och teknik. Denna klass innehåller få eller inga hopp.
Plats: Uteriggen, Formtoppen Höllviken

Crossfit Senior Outdoor, 60 min

Konditions- och styrkepass anpassat för seniorer. Fokus läggs på teknik och säker träning. Ett kul sätt att introduceras till grunderna i Crossfit och bredda din träning!
Plats: Uteriggen, Formtoppen Höllviken

MammaStyrka Outdoor, 45 min

Passet är utformat för att stärka och få igång kroppen efter en förlossning. På passen har vi fokus på funktionell styrka och bålstabilitet med inslag av pulshöjande moment. Vi rekommenderar att du som är nybliven mamma har varit på efterkontrollen innan du är med på passet. Du kan själv välja om du vill att ditt barn är med i rörelserna, ligger bredvid eller kanske sover. Det är bra om barnen fortfarande ligger stilla och inte kan krypa iväg, annars inga åldersgränser.
Plats: Uteriggen, Formtoppen Höllviken

Utecykling, 45 min

45 minuter cykling på standardcykel.
Plats: Samling utanför Formtoppen Höllviken

Zumba® Gold Outdoor, 45 min

För de aktiva äldre eller för de som vill komma igång med sin träning, är nybörjare eller har svårt för koordination. Klassen har lägra intensitet än en Zumba 60minutersklass och lättare kombinationer/rörelser. Denna klass innehåller inga hopp.
Plats: Uteriggen, Formtoppen Höllviken

Yoga Outdoor, 50 min

För de aktiva äldre eller för de som vill komma igång med sin träning, är nybörjare eller har svårt för koordination. Klassen har lägra intensitet än en Zumba 60minutersklass och lättare kombinationer/rörelser. Denna klass innehåller inga hopp.
Plats: Formtoppen Skanör

Stavgång, 60 min

Vi börjar med teknik och uppvärmning och sedan stavgång. Sist avslutar vi med övningar för rörlighet, balans och stretch till musik i Skanörs Stadspark. Medtag stavar, gärna med gummifötter. Se exempel på en vanlig gång här.
Plats: Formtoppen Skanör

X-Intervall Outdoor, 45 min

Passet inleds med uppvärmning och teknikträning, därefter arbetar vi med effektiva redskap så som kettlebells, gummiband m.m. Varierande funktionella rörelser under hög intensitet. Passet är anpassat för både nybörjare och vana motionärer.
Plats: Formtoppen Västra Ingelstad

Önskemål för fler utepass? Skicka ett mejl till matilda@formtoppen.nu

Samma riktlinjer gäller för uteträningen som i gymmet- dvs känner du dig hängig, är satt i karantän eller har varit i riskområde håller du dig hemma. Läs mer här.