GRUPPTRÄNING

Här hittar du övriga gruppträningspass. Träning för nyblivna mammor till funktionell träning och styrka. Vi har pass för dig som vill komma igång med en varierad träning eller något för dig som söker nya utmaningar.

Funktionell träning, 60 min

En komplett och funktionell styrketräningsklass där du använder dig av en stepbräda och en viktplatta. Passet är upplagt efter hur kroppen är byggd och fungerar och målet är att stärka och balansera kroppens alla funktioner. Du tränar styrka, balans, kondition, stabilitet och rörlighet. Passet bygger på enkla och atletiska rörelser och passar alla.

Cirkelträning, 30 min
Cirkelträning hittar du på Formtoppen i Höllviken. Perfekt för dig som aldrig vågat prova styrketräning innan eller vill lägga mindre tid i gymmet. Ett träningspass som tränar hela kroppen med allt från axelpartiet till insida lår tar cirka 30 minuter.

PowerGympa 60 min
Ett funktionellt pass där du tränar kondition, styrka och rörlighet i ett högt tempo med musiken i fokus. Du skapar energi och glädje med din egna kropp som utgångspunkt. En genomkörare som ger dig både uthållighet, styrka, spänst och flås!

MammaStyrka, 45 min

Passet är utformat för att stärka och få igång kroppen efter en förlossning. På passen har vi fokus på funktionell styrka och bålstabilitet med inslag av pulshöjande moment. Alla är välkomna (även pappor). Vi rekommenderar att du som är nybliven mamma har varit på efterkontrollen innan du är med på passet. Du kan själv välja om du vill att ditt barn är med i rörelserna, ligger bredvid eller kanske sover. Det är bra om barnen fortfarande ligger stilla och inte kan krypa iväg, annars inga åldersgränser.

Barnvagnarna får stanna utanför salen men det är lämpligt och välkommet att ta med insats, babysitter, bilstol mm. Ta hand om dig. Bli en starkare mamma!

TRX® Challenge, 45 min

Styrkeklass i grupp där man använder sig av den egna kroppstyngden, gravitation och speciella remmar för att träna upp hela kroppens styrka, balans, stabilitet och flexibilitet. TRX Challenge utmanar i olika typer av intervaller kombinerade med styrkeövningar och passens upplägg kan variera från gång till gång, alltid med fokus på TRX som grund.

X-Intervall, 45 min

Passet inleds med uppvärmning och teknikträning, därefter arbetar vi med marknadens mest effektiva redskap så som snakeropes, TRX, kettlebells, gummiband m.m. Varierande funktionella rörelser under hög intensitet. Passet är anpassat för både nybörjare och vana motionärer.

%

GLÄDJE