Error: Access Token is not valid or has expired. Feed will not update.
This error message is only visible to WordPress admins

There's an issue with the Instagram Access Token that you are using. Please obtain a new Access Token on the plugin's Settings page.
If you continue to have an issue with your Access Token then please see this FAQ for more information.

CROSSFIT

CrossFit är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet.

Inom CrossFit kombinerar vi tyngdlyftning, löpning, rodd, styrkelyft, gymnastik, kettlebells etc för att få en så bred och varierad styrke- och konditionsträning som möjligt.

Träningen skall vara funktionell med utgångspunkt i naturliga rörelser där vi arbetar med hela kroppen. CrossFit handlar om att betona alla delar, uthållighet, styrka, kondition,rörlighet, explosivitet, snabbhet, koordination, smidighet, balans och precision, för en ökad hälsa och förbättrad prestation.

 

VÅR CROSSFIT FINNS PÅ FORMTOPPEN HÖLLVIKEN

WOD 14/5 2019

Styrka/Teknik:
In 10 min:
5 Sets of: 3 Snatch Push Press (behind neck) + 3 Snatch balance – climbing weight
Into:
In 10 min:
5 Sets of: 3 OHS (from ground) – climbing weight
WOD:
1:00 On – 1:00 Off:
2 Deadlifts, then amrap Push press 40/30

  • Up to 200 Push press.
  • Timecap 20:00 total.

WOD 13/5 2019

Styrka/Teknik:
5-6 Rounds of:
3 Heavy Deadlift (climbing weight) into: 5 difficult HSPU progression
Rest as needed between rounds
WOD:
”Karen” (150 Wallballs 9/6)
Every 2:00: 15/12 Kcal X Penalty

WOD 12/5 2019

WOD:
OTM x 21:
1: 5 Dball Cleans + 5 Dball Squats 50/35 (eller färre reps men tyngre boll)
2: 10 HSPU (repsen kan variera beroende på progression)
3: 30-50 D.U
At 21:00
Teams of 2:
2000m Row (split anyhow)
Atlet A: Row
Atlet B: 10 BBJO 24/20

KURSER & KLASSER

WOD

Wod står för workout of the day och som namnet antyder skiftar den dagligen. Vi börjar alltid wod:en med en gemensam uppvärmning, ofta med fokus på rörelser och muskulatur som vi jobbar med senare under passet. Efter uppvärmningen har vi ofta en skills eller strength–del där vi jobbar antingen på att bemästra vissa rörelser eller att utmana oss muskulärt med funktionella styrkeövningar. Avslutningen består allt som oftast av en metcon, en höginteniv del där vi jobbar för att förbättra vår arbetskapacitet, styrka och smidighet.

SRENGTH WOD

Det här passet riktar sig till dig som vill ta era lyft och styrka till nästa steg. Här låter vi intensiteten ta ett steg tillbaka och fokuserar mer på teknik och hederlig lyftning av tungt laddade skivstänger! Det förekommer olika typer av styrkemoment med eller utan skivstång.

NO BARBELL WOD

Här jobbar vi med Crossfit moment utan skivstång. Intensiteten är densamma som på en vanlig WOD.

TEAM WOD

På fredagar och lördagar går vi ifrån den vanliga planeringen och kör team-wodar. Här jobbar vi i lag, om 2 o 2 eller fler, och tar oss igenom roliga och tuffa träningsutmaningar tillsammans, som coacherna turas om att programmering.

COMPETITION WOD

Den här woden riktar sig till dig som vill höja nivån/utmaningen eller börja tävla. Vi tittar bla på hur vi kan effektivisera övningar för att öka tempot. Räkna med avancerade övningar, högre Rx-vikter och lite tuffare tempo. Woden riktar sig till dig som är mer självgående och bekant med de olika momenten inom CF. Tänk på att du måste vara uppvärmd innan passet börjar, så var gärna på plats minst 15 minuter innan passets början.

GYMNASTICS WOD

90 minuter! Gymnasticswod lär dig kroppskontroll utan dess like! Här ligger fokus på handstående och de gymnastiska övningarna i riggen, så som pull ups, toes to bar och muscle ups. Passet passar alla oavsett nivå. Håll utkik under nyheter på hemsidan för att hitta uppgifter om nästa Gymnasticswod.

WEIGHTLIFTING

75 minuter! Ett pass där vi jobbar renodlad tyngdlyftning med assistansövningar och periodiseringar. Fokus kommer att ligga på att förbättra styrka och framförallt teknik.

CF TEENS

(Crossfit Teens) Konditionspass och styrkepass anpassat för ungdomar 12-14 år. Fokus läggs på teknik och säker träning. Ett kul sätt att introduceras i Crossfitens grunder.

CF SENIOR

(Crossfit Senior) Konditionspass och styrkepass anpassat för seniorer. Fokus läggs på teknik och säker träning. Ett kul sätt att introduceras i Crossfitens grunder.

PROVA-PÅ-PASS

Prova-på-passet innehåller en kort presentation av CrossFit, uppvärmning, rörlighet, teknik och avslutas med en MetCon (högintensiv träning). Passet är kostnadsfritt så håll koll på hemsidan efter nästa pass.

MOBILITY WOD

Under de här passen går vi igenom rörlighetsövningar, triggerpunkter och arbetar med skadeförebyggande tekniker. Håll utkik under nyheter på hemsidan för att hitta uppgifter om nästa mobility wod.

ENDURANCE WOD

Här lägger vi extra fokus på att förbättra kroppens syreupptagningsförmåga och öka vår kondition. Ofta håller vi träning utomhus och arbetar med tex löpintervaller och kroppsviktövningar. Håll utkik under nyheter på hemsidan för att hitta uppgifter om nästa Endurancepass.

INSTAGRAM

@crossfitnaset

%

KONDITION

%

STYRKA

%

SVÅRIGHET

%

GLÄDJE

BOXREGLER

  • Lyssna alltid på coacherna och följ deras rekommendationer
  • Gör alltid ditt bästa utefter förmåga
  • Fuska inte, varken med tid eller reps
  • Plocka alltid undan efter dig, dock inte förrän alla på passet är klara
  • Träna aldrig med bar överkropp inomhus
  • Respektera utrustningen. Doppa aldrig tomma skivstänger, teknikvikter, skivstänger med 5 kg-viktplattor, kettlebells och hantlar
  • Använd endast flytande magnesium
  • Deltagare på pass har alltid företräde till yta och utrustning
  • Träna smart och planera in vilodagar
  • Väskor förvaras på hyllorna bredvid stereon
  • I övrigt gäller Formtoppens regler

BOKNINGSREGLER

  • Man får endast boka sig på ett pass per dag
  • Om man är uppsatt som reserv på flera pass ska dessa avbokas om man får en plats
  • Kom i god tid till passen
  • I övrigt gäller Formtoppens bokningsregler